Uppdatering

Idag var jag med mor min och mormor till Ulva och plockade jordgubbar. Våra gubbar på landet räcker bara om man vill frossa, men mamma ska göra jordgubbssylt så vi behövde mer och då passade vi på att åka dit och plocka. Ulvagubbarna är tydligen väldigt "kända" inom jordgubbsbranschen (what?). I Norrtälje sålde dom Ulvagubben. Okej, så för dom som inte fattar vad jag snackar om ;) Norrtälje ligger ut mot kusten, ungefär en timme från Stockholm. Ulva ligger norr om Uppsala, ungefär 1½-2 timmar från Stockholm rakt upp. Det är alltså cirka 2 h bilresa mellan Ulva och Norrtälje, och de säljer jordgubbar från Ulva i Norrtälje. Jag fattar inte varför jag gör en så stor grej av det, men äsch.
 
Klockan är halvtvå så jag pallar tyvärr inte lägga in någon bild eller låt här. Sorry :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: