Valborg

Nu tänkte jag göra som alla andra och skriva ett inlägg om valborg. Jag hade en underbar kväll med fina vänner! Jag träffade Amina direkt efter skolan och vi åkte hem till mig. Pappa grillade hamburgare så det åt vi till middag. Vid halv nio - nio drog vi ner till majbrasan vid station och träffade upp lite andra kompisar. Vid halv tol ungefär så var vi i en park och spelade fotboll. Just då kom det såklart tre poliser fram till oss och började prata (för vilka nyktra ungdomar spelar fotboll i en park mitt i natten tänkte dom? Jo vi). Och dom började fråga oss vad vi hade gjort under kvällen och frågade om vi var nyktra (en la till och med till "lagom nyktra i alla fall"). Självklart sa vi att vi var nyktra, och det var ju sanningen. Men jag tror inte att dom trodde oss... Jag och Amina kom hem mellan tolv och halv ett i alla fall och nu har hon åkt hem och jag sitter på mitt golv och har tagit en paus från städandet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: